innkjøp fra uke 47

utslitt

Hei!

Endelig er fredagen her. I de siste ukene har bare vært stress for meg. Jeg skal ha to presentajsoner neste uke, og på toppen av det hele, har vi matte tentamen på fredag! Og en uke deretter igjen, har vi engelsk og norsk tentamen + spansk prøve. Uffa meg. Nå er jeg helt utslitt og klar for helg. Det blir jo ikke akkuratt en ''slappe-av'' helg, for den må jeg bruke til å øve på de presentasjonene jeg skal ha og øve mer til matte tentamen... SÅ SLITSOMT :(

I det siste har jeg vært på senteret og da kjøpte jeg så klart noe. Siden jeg ikke har laget en video på LENGE, tenkte jeg å lage en innkjøpsvideo! Jeg skal begynne å filme inn videoen imorgen og på søndag kommer sikkert videoen på bloggen. Og som sagt, innkjøpsvideoen fra USA kommer snart så fort jeg har fikset alt som er feil. Windows Live Movie maker er helt håpløs. Aldri bruk det. #justsaying

Har du mange prøver?

november

Hei!

Da har vi visst kommet til november! Tenk at det bare er 1 måned til jul! Det har blitt ganske kaldt ute, så da er det bare å pakke seg inn i bobblejakke og skjerf! Det var det allerede på tide i oktober, men, men.. 2013 ender nokså snart.. Huff, tiden går så fort!

USA 2013

Endelig var det på tide med dette innlegget! Jeg vet at det har vært en LANG tid siden sommerferien, men samma det.

Ferien min i år har vært helt fantastisk! Klarer nesten ikke å beskrive den, men jeg får prøve. Tenkte å dele med dere hva jeg gjorde i USA siden det er jo litt interessant å vite hva jeg gjorde der, eller hva? Innkjøpsvideoen kommer så snart jeg er ferdig med å redigere den. Windows Live Moviemaker er det eneste redigeringsprogrammet jeg har, og den klikker som bare det. Værste redigeringsprogramm noensinne. Men videoen kommer snart! Skal prøve å skaffe meg et nytt redigeringsprogram til neste videoblogg. Jeg kommer bare til å skrive om de dagene jeg faktisk gjorde noe. Alle de andre dagene var vi bare hjemme, noe som var UTROLIG kjedelig! Men jeg har vært i USA før, så det gjør ikke noe.

23.06 søndag:

Pappa kom inn å vekka meg klokka 6 på morgenen. Flyet vårt gikk kl halv 9 og vi måtte være ute av huset sånn ca halv 8 eller noe. Jeg gjorde meg klar og jeg hadde utrolig mange sommerfugler i magen. USA er et av de beste landene jeg har vært i! Vi dro til flyplassen og venta i ca 1 time til flyet vårt skulle komme. Pappa dro til narvesen for å kjøpe frokost. Da jeg ble ferdig med frokosten kom flyet vårt, og det betydde: GOODBYE NORWAY! Men det som var skikkelig idiotisk med flyturen var at vi fløy til Sveits og stoppa innom der. Også fløy vi tilbake til Norge og over til Island, også direkte til Amerika.

Flyet vårt.

Det ble delt ut sjokolade da vi kom om bord.

Middagen.

Frokosten.

Etter 11 laange timer, var vi endelig fremme! Det var varmt da vi kom ut. Smilte til meg selv da vi var fremme, og inni meg ropte jeg ''HELLO USA!''.

25.06 tirsdag:

KONSERTEN!! Jeg våkna klokka 5.00 (amerikansk tid) fordi jeg ikke klarte å sove mer. Tror jeg fikk jetlag, men også fordi jeg tenkte for mye på konserten. Jeg hadde gledet meg hele dagen. Konserten startet ikke før kl. 19.00 (amerikansk tid) så jeg hadde goood tid før vi skulle til areaen. I ettermiddagen tok broren til pappa noen bilder av meg i hagen, hehe.

Jeg kommer til å lage et eget innlegg om hvordan jeg fikk billetter og selve konserten.

Haha, beklager skoene!

26.06 onsdag:

Kusina mi (Tina) tok med meg og pappa til en koreansk restaurant. Det var utrolig god mat der! Koreansk BBQ er definitivt min favoritt. Vi spiste inne på et sted som heter Soy Tofu. De har bra servise og kjempe god mat. Da vi skulle til å gå ropte de som jobbet der på oss for å gi oss godteri. Kjempe koselig!

27.06 torsdag:

Denne dagen var jeg i Disney Land. Jeg kommer til å lage et eget innlegg om dette her, for ellers blir innlegget veldig langt. Men det var veldig gøy der, selv om vi ikke tok så mange karuseller.. Vi rakk bare å ta 4 eller 5 om jeg ikke tar feil. Køene var utrolig lang!

Sneak peak bilde fra dagen lzmm. Haha, det ser litt ut som at jeg ikke har hår på bildet.

29.06. lørdag:

Lørdagen var ganske avslappende. Til lunsj, dro vi til havnen for å spise sjømat. Vi satt i bil i ca. 2 timer, og det var en lang biltur! Det var det ihvertfall for meg, for jeg holdte på å kaste opp. Jeg klarte ikke å sove heller... Da vi endelig var fremme sa jeg ''wow'' nesten heletiden. Alt var så fint og avslappende. Vannet var skikkelig turkis og fint. Og i tillegg, fikk jeg se en sel for første gang!

Rekene var ikke så gode, men de var heller ikke dårlige. Norske reker er mye bedre!

Dette var lunsjen min.

Etter vi hadde spist, gikk vi en tur rundt havnen og tok bilder og koste oss.

Da vi kom hjem dro jeg og pappa og besøkte broren til bestemor. Ute i hagen hadde han et frukt-tre. Jeg vet ikke hva slags frukt det er.

02.07 tirsdag:

En annen kusine (Lan) tok med meg, pappa, broren til pappa, og onkelen min til en sushi restaurant. For å være helt ærlig, smakte sushien forferdelig. Ikke så dårlig, men jeg hadde nok ikke gitt den 5 stjerner. Mer som 3 eller 4 stjerner. Inne i restauranten var det ganske fint og dekorert og servisen var ganske bra. Det var bare sushien jeg ikke var så veldig fornøyd med. Det var ganske koselig at hun tok med oss ut for å spise, sånn at vi faktisk fikk noe å gjøre.

Beklager for utydelig bilde, men jeg synes veggen var så fin så jeg bare tok et kjapt bilde og det ble da resultatet. Ikke så bra bilde, men ville uansett vise dere det.

03.7 onsdag:

På onsdagen dro vi til en restaurant og spiste, igjen. Vi var der med onkel, barna hans, broren til pappa osv. Der var maten veldig god! Veldig bra servise hadde de også. Jeg husker ikke hva restauranten het, men det lå i torget. Etter vi hadde spist dro jeg sjapt til senteret og kjøpte noen antibacer på Bath & Bodyworks. Jeg var også innom Victoria's Secret, men rakk ikke å kjøpe noe. Da jeg kom inn, ble jeg skikkelig ''ÆÆÆÆ JEG ER I VICTORIA SECRET ALLE SAMMEN!!!!!''. Barna var trøtte og ville hjem, så jeg panikkerte og så bare fort på tingene og rakk å spraye noen parfymer på meg. Er veldig sur for at jeg ikke fikk kjøpt noe der inne.. :(

Forretten.

Vi delte på alt sammen, haha. En porsjon var ganske stor.

Inne i bygningen er senteret.

04.07 torsdag:

4. juli. USA sin nasjonaldag. Egentlig var dagen ganske normal utenom at vi spiste sjømat (igjen). Bare denne gangen spiste vi det hjemme, og ikke ute. Dagen var egneltig ganske koselig. Sent på kvelden dro vi ut og så på fyverkeri. Noen av dem var fine, mens alle de andre var helt like. Kommer ikke til å legge ut bilder av mat, for det tror jeg er nok av fra før av.

Ehm, ja....hahah. Smiler til meg selv og greier.

08.07 mandag:

Siste dagen i USA... Buhu. Ville faktisk litt dra tilbake til Norge, men også ville jeg ikke fordi der var det så varmt. De tre siste dagene var jeg på shopping og resten var jeg bare hjemme, som igjen, var veldig kjedelig. Grunnen til at vi ikke var så mye ute var fordi at onkelen min hadde brukket foten, og vi hadde ikke bil. Kusinene mine måtte jobbe, og de bodde ganske langt unna der hvor vi bodde. Som dere sikkert har skjønt, så bodde vi hos onkel, og ikke i hotell. Neste gang vi drar tilbake, tror jeg vi skal bo i hotell. 2 uker på ferie og nesten ikke gjøre noe er litt sløsing av penger. Men jeg er veldig glad for at jeg fikk dra på ferie og oppleve nasjonaldagen, selv om vi ikke gjorde noe den dagen og spesielt Justin Bieber konserten, noe som jeg er VELDIG takknemlig for.

♥♥♥ (Sorry for grimasen..)

Det var alle bildene mine fra USA. Eller nesten alle. Håper du likte innlegget! :)

Hvor var du på ferie i år?

Les mer i arkivet » August 2015 » Juli 2015 » Juni 2015

★ legg meg til som venn
Hei og velkommen til bloggen min! Mitt navn er Birgitte og jeg er en jente på 15 år. Denne bloggen handler om meg og hverdagen min. På fritiden liker jeg å spille tennis, spille piano, ta bilder og være med venner! Kontakt: birgitte.blogg@hotmail.com KOPIERING AV BILDER/VIDEOER/INNLEGG PÅ BLOGGEN ER IKKE TILLAT UTEN TILLATELSE.